Pesan Ramadhan – Pengenalan

Ramadan datang dan pergi setiap tahun. Kedatangan Ramadan sering mengundang saya untuk menulis sesuatu mengenainya. Sehingga kini, saya telah menghasilakn beberapa penulisan bertema Ramadan yang bertujuan untuk memberi peringatan kepada diri sendiri dan yang lain akan kelebihan bulan Ramadan dan bagaimana seorang Muslim dapat menjalankan kehidupannya di bulan Ramadan serta memaksimakan kehadirannya bagi mencapai kebaikan di dunia dan akhirat.

Siri tulisan saya ini boleh didapati di http://haniff.sg/category/pesanramadhan/

Semoga bermanfaat dan diterima oleh Allah taala sebagai satu amal soleh di sisiNya.

Salam,

Muhammad Haniff Hassan

Comments

  1. zubir mahmod says:

    Assalamualaikum
    sy nk tanya pendapat ustaz, ceritanya mcm nie,, ade org bg daging korban ke mak saudara sy tp daging tu ade kat rumah sy, suatu hari ayah sy masak daging tu,dia tak thu daging tu bkn yg kami,,, siap dia masak daging tu baru saya perasan tu daging mak saudara sy,, sy nk ckp kat dia sy takot.. sy n adik beradik yg lain pon mkn jelah nanti rasa hati plak ayah sy kalo takde org mkn… sampai sekarang dia tak thu hal nie… apa yg patut sy lakukan ye ustaz, sy nk bgthu ke mak saudara sy pon malu,lgpun hal nie dh lama…blh tak kalau sy sedekah duit niat ats nama mak saudara sy tu,, mohon sngt penjelasan ustaz

    • Muhammad Haniff Hassan says:

      salam

      beli daging sebagai ganti utk diberikan kpd makcik awak.
      bila serahkan daging tu, bagi tahu je dan minta maaf.
      ini perkara kecil sahaja.
      takkan perkara sebegini pun nak dikecohkan sesama kerabat yg dekat.
      adat org tersilap, mengaku dan minta maaf je, bukan layan rasa malu.

Speak Your Mind

*

Current ye@r *